wykres pozycjonowania

Od kiedy pierwsze efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony internetowej może okazać się niesamowicie pomocne, jeśli chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Nie jest to jednak proces natychmiastowy. Poprawa pozycji w przeglądarce naszej strony internetowej zależy bowiem od wielu czynników, przez których natłok łatwo stracić inspirację do działania. Przedstawiamy więc poniżej, od kiedy pierwsze efekty pozycjonowania mogą być widoczne i co zrobić, aby to przyspieszyć.

Efekty pozycjonowania po audycie SEO

Aby zakończyć jakiekolwiek zadanie, kluczowe jest postawienie pierwszego kroku w kierunku swojego celu. W świecie SEO tym podstawowym działaniem jest profesjonalny audyt strony internetowej. Jest to seria analiz i działań, które podejmują specjaliści, aby ocenić jakość istniejącej strony internetowej oraz znaleźć potencjalne problemy, przez które jej pozycja w wyszukiwarce nie jest tak wysoka, jak zakładał właściciel. Dzięki współpracy z fachowcami łatwiej oszacować przyszłe sukcesy, ponieważ specjaliści SEO wiedzą, jak mierzyć efekty pozycjonowania stron internetowych.

Profesjonalny audyt SEO jest kluczowy dla osiągnięcia jak najlepszych wyników w wyszukiwarce, ponieważ pozwala on opracować strategię przyszłych działań. Oznacza to również, że jeden dokładny audyt może znacząco wpłynąć na dynamikę efektów pozycjonowania. Niedokładna analiza może natomiast doprowadzić do tego, że przyszłe działania trzeba będzie poprawiać, co znacznie spowalnia cały proces.

Efekty pozycjonowania zależne od wielkości strony internetowej

Może się to wydawać oczywiste, ale to, jak długo czeka się na efekty pozycjonowania, zależne jest od wielkości strony internetowej. Ma ona bowiem znaczenie już od audytu SEO, ponieważ analiza krótkiej strony wizytówkowej może zająć znacznie mniej czasu, niż skrupulatne przeglądanie rozbudowanego sklepu internetowego z dziesiątkami kategorii i podkategorii.

Wychodząc poza wstępną analizę, warto wiedzieć, że budowanie treści przyjaznych dla przeglądarki również zajmuje odrobinę czasu. Dobrym przykładem, może być tu pisanie opisów kategorii, których powinno być tyle, ile samych kategorii. Przy mniej skomplikowanej stronie internetowej, efekty mogą pojawić się szybciej, ponieważ wymaga ona proporcjonalnie mniej treści. Można więc przyjąć, że w przypadku prostych stron internetowych pierwsze efekty pozycjonowania powinny być zauważalne po 6 miesiącach, a przy większych projektach okres ten przeważnie wynosi około 12 miesięcy.

Sezonowe efekty pozycjonowania

Szczególnym przypadkiem są treści sezonowe, które często z założenia nie dają efektów bezpośrednio po opublikowaniu. Jest to jednak naturalne, ponieważ niektóre produkty są wyszukiwane przez użytkowników przede wszystkim w danym okresie. Dobrym przykładem mogą być tu sukienki na studniówkę, na które popyt wzrasta najczęściej w okolicach września. Zastanawiając się więc kiedy zobaczymy pierwsze efekty pozycjonowania fraz sezonowych, należy poczekać do przynajmniej do rozpoczęcia się sezonu.

Jak widać, to jak długo czeka się na efekty pozycjonowania, zależy od podjętych przez nas działań, ilości pracy koniecznej do wykonania, a przy niektórych produktach i frazach, także sezonu. Można jednak powiedzieć, że jeśli nie podejmiemy żadnych działań w kierunku pozycjonowania strony internetowej, wyników nie zobaczymy zbyt szybko.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *